_JRO7364_3000px_edited.jpg

Foto: Nikola Stanovic

Christoffer Skoug

Verksamhetsledare / Musiklärare

Utbildad på Lasse Kühlers dansskola, Kungliga Musikhögskolan och Kulturamas musikerutbildning. Christoffer har arbetat som dansare, musikalartist, musiker och musikproducent sedan 2002.

Medverkat som dansare och sångare i ett stort antal musikaler på Stockholms privatteatrar som China, Cirkus, Göta Lejon i föreställningar som ”The Producers”, ”Grease”, ”Showstoppers” och Rapsody in Rock”. Christoffer har turnerat med många av våra stora artister som Carola, Tommy Körberg, Jill Johnsson och Helen Sjöholm. Har jobbat med ”Kultur i Vården” som sångare och gitarrist. Undervisat på Balettakademin i Stockholm.

Christoffer har skrivit musiken till barnmusikalen ”Fjärilar i Magen” som har spelats över 150 föreställningar runt om i landet.

"Som verksamhetsledare är det viktigaste att skapa en trygg, glädjefylld och kreativ miljö för både elever och lärare. Lusten till kultur står i fokus och att jobba mot ett gemensamt mål, som t. ex. en föreställning, känns viktigt för att skapa både gemenskap och utveckling."